Sidor

26 jan. 2013

A new folding - Baby fairies

Hej!
För ett tag sen hittade jag en annorlunda vikning som jag bara var tvungen att testa. Tyvärr vet jag inte vad vikningen kallas, så om någon vet får ni gärna lämna en liten kommentar om det :)
Jag utgick från en färdig kortbas, dubbel 13,5x13,5. Längst ner i detta inlägg har jag försökt göra en beskrivning.
----------------------------------------
Hi!
A while ago I found a different folding that I just had to try. Unfortunately, I do not know what the fold is called, so if someone knows you are welcome to leave a little comment about it :)
I started with a finished card base, 13.5 x13, 5. At the bottom of this post, I have tried to make a description of how to make this card

-----------------------------------------

Jag har använt en hjärtformad die till min text. Sedan har jag färgat in den med distress ink.
-------------------------------------------------------------
I've been using a heart-shaped die to my text. Then I colored it with distress ink
Så här ser kortet ut när man öppnar upp det.
-------------------------------------------
This is how the card looks like when you open it.
Det här är den söta Buttercup/ This is the cute Buttercup
Och det här är den söta Sip :) / And this is the cute Sip :)



Image:  Mo's digis -Baby Fairies- Buttercup, Sip,
Promarkers, Flexmarkers, Tria
Paper - Prima 6"x6" - Firefly
Dies-Nellis Multi frame's - Hearts - MFD022
Sentiment - It's Your day Today
Anita's - Metallic Flutterdies
Metallic Charm - Panduro
Mixed Flowers
Stickles - Star dust

Tack för titten! Jag hoppas ni alla har en toppenhelg
Thanks for stopping by! I hope you all have a great weekend

KRAMIS / HUGS

15 kommentarer:

Maritha sa...

Helt galet snyggt...vilken härlig vikning, den måste nog testas!! :) ♥

Kraaam

Iffa ...... sa...

Vilken härlig färg det var på detta kort, helt underbart och så fint att du lyckats fånga upp samma färger på det underbara hjärtat!!
Så fin vikning, nu måste jag nog prova den framöver, har sett den någon gång men man glömmer ju så lätt allt man vill prova =)
Insidan blir ju så snygg med att det viks fram så där, ser ju ut som en bok som öppnas.
Dina stämplar är ju så gulliga =)
Hoppas du haft en fin helg så här långt och att du får en mysig söndag!
kramiz

kortmakeri och känslor sa...

Så fint Helt fantastiskt!!!

Majsan sa...

Hejsan vännen,
men guu såå bedårande kort, rolig vikning (måste testas).
Ljuvliga motiv, helt otroligt vackert, ME LIKE :)

KRAM MAJSAN

vivis-pyssel sa...

Helt ljuvligt underbart kort.
Så underbara färger och så fräck
vikning.Den har jag nog inte sett
förut.
Kraaaam

Sindra sa...

Vilken underbar vikning! Tack för att du delar med dig om hur man gör :)
Kramis

Vicky sa...

Such a beautiful creation sweetie & I so love the gorgeous colours & design.

Lotsa hugs Vicky xxx

stickochpysseltokig.blogg.se sa...

Underbart kort och kul vikning. Tack för att du delar med dig av en beskrivning. Kram

Susy sa...

Vilken underbar vikning, måste prova!
Super vackert kort!

KRAM SUSY

Mona sa...

Vilken lycka att få öppna detta underbara kort man blir ju helt betagen när man ser insidorna med den fräcka vikningen och de små gullungarna. jättefina papper och framsidan är ju ljuvlig den också fina blommor och detaljer
Det här kan du verkligen vara nöjd med
Ha det så gott
Kram Mona

Åsa/asamia sa...

Ett supersnyggt kort, med fin vikning. Ingen aning vad den kallas, är dålig på sånt.
Stämplarna du använt inuti är supersöta, har kikat på dem massor av gånger men inte köpt. Blev sugen igen nu ;)
Ha en fin dag,
Kram

Kristina ScrapSalig sa...

Otroligt vackert kort och en riktigt läcker vikning! Stämpelmotiven är så bedårande söta!

Som alltid så slås jag av din härliga färgläggning och jag fastnade länge vid det fina kortet nedan också, otroligt vackert. Tack för att du delar med dig av dina färgläggningskombinationer!

Hoppas att du börjar bli på bättringsvägen, inte roligt att drabbas av bassilusker!

Sköt om dig, kram!

Åsalill sa...

Vilken underbar vikning och stämplarna är ju bara hur söta som helst. Ett jättevackert kort och fint dekorerat och färglagt. Supersnyggt!

Ha en fortsatt fin vecka!

Kram
Åsalill

Stephi sa...

jättefint skapat, å va jag gillar detta kort

Lotta sa...

Himla fint kort - gillar det verkligen
Vikningen heter "pop-up Book card"
Har gjort ett sådan till den ingifta kusinen i början av mars. Blev väldigt uppskattat! Tänkte visa det i bloggen i helgen.
Tack för inspirationen.
Kram